Studio Graficzne - Grafik Komputerowy DTP - Agencja Reklamowa - Projekty Graficzne - Druk

Projektowanie Plakatów

Projektowanie plakatów i przygotowanie grafiki do druku

Zapraszamy Państwa do składania zamówień na projektowanie plakatów reklamowych. Osoby zainteresowane usługą prosimy o przesłanie kliku poniższych informacji na adres: studiograficzne@onena.int.pl

  • oczekiwany termin realizacji zlecenia
  • docelowy rozmiar projektu plakatu (np. A4, A3, A2… lub wymiar w milimetrach)
  • posiadane materiały tekstowe i graficzne do projektu (logo, rysunki, teksty, sugestie, szkice)
  • dane kontaktowe (numer telefonu)

Na podstawie przesłanych informacji prześlemy Państwu wycenę na realizację zamówienia. Im więcej informacji i materiałów od Państwa otrzymamy, tym czas realizacji zlecenia będzie krótszy. Dlatego zachęcamy do przesyłania wszystkich informacji mających wpływ na czas wykonania projektu plakatu.

Jeśli przekazana przez nas oferta cenowa będzie dla Państwa akceptowalna prześlemy druk zamówienia zawierający szczegółową specyfikację.

Zamówienie projektu plakatu

Po otrzymaniu druku zamówienia prosimy o zapoznać się z jego treścią. Jeśli dane są zgodne z ustaleniami, to prosimy o przesłanie zwrotne podpisanego zamówienia e-mailem. Jeśli z jakiegoś powodu nie mogą Państwo przesłać skanu lub zdjęcia podpisanej wersji zamówienia, to prosimy w treści wiadomości napisać „Akceptuję warunki załączonego zamówienia na projekt plakatu“.

Jak tylko otrzymamy takie potwierdzenie, to prześlemy fakturę proforma do opłacenia, która będzie zawierać ustaloną kwotę zaliczki lub przedpłaty.

(Procedura wpłaty zaliczki lub przedpłaty dotyczy tylko w przypadku zleceń od nowych Klientów lub stałych, którzy preferują taką formę rozliczenia. W przypadku Klientów stałych lub zamawiających cyklicznie, zaliczka nie jest wymagana, a faktura za usługę jest wystawiana po jej wykonaniu z ustalonym terminem płatności).

Mogą też Państwo dołączyć potwierdzenie wpłaty do wysłanego zamówienia, co powinno trochę przyspieszyć czas rozpoczęcia pracy grafika komputerowego nad projektem.

projektowanie plakatów

Projektowanie plakatu – Realizacja zamówienia

projektowanie plakatów reklamowych

Gdy już wszystkie formalności zostaną dokończone, rozpoczynamy pracę nad przygotowaniem projektu. W zależności od natężenia pracy, najczęściej pierwszą wizualizację projektu otrzymają Państwo w terminie do 3 dni roboczych (chyba, że ustalenia zawarte w zamówieniu są inne).

Przekazaną wizualizację z projektem plakatu należy zweryfikować pod względem poprawności umieszczonych danych. Jeśli coś będzie wymagało korekt to prosimy przesłać nam zwrotnie uwagi wyszczególnione w punktach. Poprawki wprowadzimy i prześlemy ponownie do weryfikacji skorygowaną wizualizację.

Jak już projekt nie będzie wymagał żadnych korekt i prześlą Państwo ostateczne potwierdzenie poprawności wizualizacji, to my prześlemy gotowe pliki zapisane do druku.

Ostateczny projekt plakatu i pliki graficzne przekazywane Klientowi

Przygotowane i zatwierdzone projekty plakatów przekazujemy Klientom zazwyczaj w postaci plików PDF, ponieważ jest to obecnie format najbardziej uniwersalny. Na życzenie Zamawiającego możemy przygotować pliki TIFF, JPG, czy też EPS w kolorystyce CMYK.

Jeśli Klient chciałby umieści grafikę plakatu również na swojej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych, możemy przygotować także pliki JPG lub PNG w kolorystyce RGB. Za zapisanie materiału w plikach dodatkowych nie pobieramy opłaty, bez względu na ilość stron.

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług graficznych. Zamów projekt już teraz.

Klika słów o plakatach

Tworzenie plakatów reklamowo-promocyjnych

Plakaty reklamowe są niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym, które mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorców i zachęcenie ich do podjęcia określonych działań. Tworzenie profesjonalnych plakatów reklamowych wymaga wyczucia, jak i umiejętności technicznych. Przyjrzyjmy się procesowi tworzenia plakatów reklamowych oraz roli, jaką odgrywa studio graficzne i grafik komputerowy w tym procesie.

Rola studia graficznego w przygotowaniu projektu plakatów reklamowych

Studio graficzne odgrywa kluczową rolę w tworzeniu plakatów reklamowych. Często jest to miejsce, w którym projektanci, graficy komputerowi i inni specjaliści współpracują nad stworzeniem skutecznej reklamy. Studio graficzne jest odpowiedzialne za opracowanie koncepcji plakatu, opracowanie projektu graficznego oraz przeprowadzenie wszystkich niezbędnych działań technicznych.

Koncepcja plakatu promocyjnego

Pierwszym krokiem w tworzeniu plakatu reklamowego jest opracowanie koncepcji. Studio graficzne współpracuje z klientem, aby zrozumieć jego cele oraz przekaz reklamowy. Na podstawie tych informacji grafik komputerowy tworzy wstępne szkice i pomysły, które będą służyć jako podstawa do dalszej pracy.

Rozmiary plakatów promocyjno-reklamowych

W produktach poligraficznych najlepiej stosować zasadę, polegającą na wybieraniu rozmiarów standardowych. Podobnie jest w przypadku plakatów reklamowych i informacyjnych. Oczywiście zasada ta odnosi się w momencie, gdy chcemy wydrukować więcej niż kilka sztuk plakatów i nie jesteśmy zmuszeni do korzystania z druku wielkoformatowego. Kiedy jednak chcemy wykonać więcej wydruków, to trzymanie się standardowych wymiarów pozwoli na optymalizację kosztów.

Wynika to z tego, że arkusze papieru sprzedawanie są w określonych normami wymiarach. Jeśli wybierzemy format niestandardowy, to z jednego dużego arkusza papieru wyjdzie nam mniej plakatów, a niezadrukowane fragmenty trafią na makulaturę. Zasada ta obejmuje przypadki, kiedy plakat ma być w formacie zbliżonym np. do A3, czy nawet A2. Jeśli przygotujemy grafikę w formacie większym niż A3, a mniejszym niż A2 to i tak do druku będzie trzeba użyć arkusza A2, z którego wyjdzie tylko jeden plakat A3 zamiast dwóch.

Poniżej lista standardowych wymiarów plakatów.

B1 – 980 x 680 mm
A1+ – 870 x 607 mm
A1 – 840 x 594 mm
B2 – 680 x 475 mm
A2+ – 607 x 430 mm
A2 – 594 x 420 mm
A3 – 420 x 297 mm

Papier do druku plakatów

Plakaty najczęściej drukowane są na papierach kredowych matowych lub błyszczących o gramaturach: 130g, 150g, 170g i 250g. Ostatni też są modne papiery ekologiczne. Jenak z uwagi na ich wyższy koszt zleceniodawcy wybierają bardziej ekonomiczną opcję.

Uszlachetnianie wydrukowanych plakatów

Jeśli plakaty mają być eksponowane dłuższy czas, tak jak np. w przypadku plakatów dekoracyjnych, czasem warto pokryć nadruk laminatem. Oczywiście to zwiększa koszt produkcji, jednak laminat nie tylko zabezpiecza druk przed blaknięciem, ale również zwiększa wytrzymałość papieru na ewentualne rozdarcia. Dodatkowo takie uszlachetnienie uniemożliwia poważniejsze zabrudzenie wydruku, bo można taki plakat przetrzeć wilgotną ściereczką.

Do laminowania plakatów stosuje się najczęściej folię błyszczącą lub matową. Folia błyszcząca, z racji swoich właściwości jest łatwiejsza w ewentualnych czyszczeniu. Nawet można na niej pisać pisakami suchościeralnymi. W przypadku folii matowej, po napisaniu czegokolwiek takim pisakiem, może już nie być takie proste.